O mezoterapii

Mezoterapia to metoda wykorzystywana od lat w medycynie do leczenia rozmaitych schorzeń skóry, polegająca na bezpośrednim wstrzykiwaniu w miejsca zmienione chorobowo odpowiednich substancji leczniczych.

Mezoterapia jest niechirurgiczną metodą stosowaną dla regeneracji, poprawy wyglądu skóry, jej odmłodzenia, w leczeniu cellulitu, rozstępów a także w leczeniu i profilaktyce łysienia. Rodzaj koktajlu jest dobierany indywidualnie do potrzeb i stanu skóry.

Efekty zabiegu

• Intensywna rewitalizacja skóry
  • redukcja zmarszczek
  • nawilżenie
  • przywrócenie jędrności
  • poprawa kolorytu skóry
  • redukcja cellulitu
  • redukcja rozstępów
  • terapia łysienia

• ciąża, karmienie piersią
  • alergia na składniki preparatu
  • niewyrównana cukrzyca
  • choroba nowotworowa
  • terapia przeciwzakrzepowa
  • infekcja bakteryjna lub wirusowa w miejscu poddawanym zabiegowi

Czytaj również:

Mezoterapia – wybrane składniki aktywne

Mezoterapia – wybrane składniki aktywne:

• Witamina A przyspiesza odnowę komórkową, reguluje procesy keratynizacji oraz gojenia.
  • Witamina E jest naturalnym antyoksydantem, chroni błony komórkowe, utrzymuje integralność tkanki.
  • Witamina C stymuluje syntezę kolagenu, elastyny w fibroblastach i zapobiega syntezie melaniny.
  • Witamina D jest niezbędna do syntezy wapnia.
  • Witaminy z grupy B wpływają na metabolizm niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędne do prawidłowej równowagi biologicznej skóry.
  • Witamina K reguluje mikrokrążenie na poziomie skóry.
  • Aminokwasy odpowiadają za odnowę i naprawę białkowej struktury skóry .
  • Składniki mineralne obecne w postaci soli sodu (Na), potasu (K), wapnia (Ca) i magnezu (Mg) regulują różnorodne funkcje komórkowe. Są niezbędne do budowy i pracy enzymów i hormonów.
  • Koenzymy są niezbędnymi katalizatorami reakcji biochemicznych w komórkach. Wspomagają reakcje biochemiczne i zwiększają szybkość odbudowy tkanek.
  • Kwasy nukleinowe stymulują syntezę kluczowych białek skóry, a tym samym jej odnowę.
Koktajle – wybrane składniki aktywne

Koktajle – wybrane składniki aktywne:

• Kwas hialuronowy – ma zdolność pochłaniania dużych ilości wody, przyczynia się do powstania nowych naczyń krwionośnych.
  • Krzemionka organiczna znana jest ze swoich właściwości regenerujących tkankę łączną. Używana jest jako substancja odmładzająca – pobudza procesy odnowy komórek skóry. Regeneruje naskórek i skórę właściwą. Stosowana też w terapii cellulitu i leczeniu wypadania włosów.
  • Wyciąg z karczocha zwyczajnego swoje właściwości zawdzięcza cynarynie, która wpływa na metabolizm glukozy i lipidów oraz hamuje syntezę cholesterolu w komórkach skóry. Stosowany w terapii cellulitu.
  • Wyciąg z nostrzyka żółtego i rutyny usprawnia mikrokrążenie i odpływ limfy, wzmacnia ściany naczyń, niweluje stany zapalne. Stosowany w terapii cellulitu.
  • Dekspantenol - produkt redukcji kwasu pantotenowego (witaminy B5), który wpływa na regeneracje i odżywienie struktury włosa. Stosowany w terapii łysienia.
  • Kwas hialuronowy ma niezwykłe właściwości higroskopijne, działa jak ,,molekularna gąbka", przez co doskonale zatrzymuje wodę. Stosowany w kuracjach odmładzających.
  • Pirogronian sodu jest cennym źródłem energii, stymuluje syntezę kolagenu. Stosowany w kuracjach odmładzających, likwidacji rozstępów, leczeniu łysienia.
  • Oligoelementy, których obecność jest niezbędna niemal dla wszystkich procesów zachodzących w komórkach. Ponadto zawarty w roztworze Cynk ma działanie przeciwzapalne i regulujące wydzielanie łoju. Stosowane w terapii trądziku i łojotoku.
  • Proteochondroityna silnie absorbuje wodę, nawilża i napina skórę. Stosowana w kuracjach odmładzających.

Przygotowanie do zabiegu:

• na ok. 1 tydzień przed zabiegiem można stosować preparat z wit. K, który uszczelnia śródbłonek naczyń krwionośnych oraz działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie
  • na 2 tyg. przed mezoterapią należy odstawić kwas acetylosalicylowy (aspiryna)
  • bezpośrednio przed zabiegiem można zastosować krem znieczulający (np.EMLA)
  • ze względu na możliwość powstania przebarwień w miejscu iniekcji, zabiegi najlepiej wykonywać od jesieni do wczesnej wiosny

Przebieg zabiegu:

Procedura mezoterapii jest wykonywana przy użyciu bardzo cienkiej igły, którą dostarczamy odpowiednio dobrane koktajle witaminowe. Metoda jest praktycznie bezbolesna. Dla pacjentów z bardzo niskim progiem bólu istnieje możliwość znieczulenia poprzez aplikację kremu znieczulającego na 30 min. przed zabiegiem. Po zabiegu na skórze widoczne są małe pęchęrzyki, które znikają do 2-3 dni.

Częstotliwość zabiegów

Terapia uderzeniowa

• 4 zabiegi w odstępach 1-2 tygodniowych

Regeneracja skóry