Labioplastyka

"Zbyt duże lub niesymetryczne wargi sromowe są przyczyną braku akceptacji ich wyglądu, powodują dyskomfort podczas codziennych czynności (np. siedzenia, jazdy na rowerze), ale także mogą negatywnie wpływać na doznania seksualne."
Labioplasyka to zabieg polegający na plastyce (zmianie kształtu) warg sromowych mniejszych i większych.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym.

Czas przebywania w klinice wynosi zwykle 1 dzień.

Zabieg może dotyczyć zarówno warg sromowych mniejszych jak i większych.

Istotne jest, aby pacjentka była po menstruacji. Podczas jednego zabiegu można wykonać labioplastykę połączoną z waginoplastyką (plastyką pochwy).

Labioplastyka polega na zmniejszeniu i nadaniu odpowiedniego kształtu wargom sromowym. Podczas zabiegu wycina się nadmiar tkanek, a następnie zakłada szwy wchłanialne.

Czas zabiegu waha się między 20 a 45 minut.

Wymagane badania do zabiegu:

• morfologia
  • badanie ogólne moczu
  • antygen Hbs
  • antyHCV
  • EKG po 40 r.ż
  • elektrolity
  • glikemia

Ból po zabiegu łagodzi się środkami przeciwbólowymi. Do całkowitej aktywności ruchowej pacjentka powraca po kilku dniach, okres gojenia się rany i zejście obrzęku wynosi ok. 7 dni.

Do całkowitej aktywności seksualnej pacjentka po labioplastyce warg sromowych mniejszych dochodzi po upływie 6-8 tygodni, a po powiększaniu warg sromowych większych już po 3-4 tygodniach.

Higiena miejsca intymnego powinna polegać na codziennym delikatnym podmywaniu bieżącą wodą, płynem do higieny intymnej i delikatnym osuszaniu szwów ręcznikiem papierowym.