Lifting twarzy

Lifting twarzy jest najpopularniejszą metodą przywracania twarzy młodszego wyglądu.

Istotą zabiegu jest podciągnięcie zwiotczałych tkanek miękkich twarzy i redukcja, nadmiaru zwiotczałej skóry. Zabieg poprawia wygląd twarzy i usuwa oznaki starzenia się całej twarzy lub wybranych okolic. Nacięcia chirurgiczne są prowadzone w skórze owłosionej okolicy skroniowej głowy, schodzą w okolicę przed małżowiną uszną, następnie pod płatkiem usznym idzie ku tyłowi.

Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu ogólnym, czasami w znieczuleniu miejscowym.

Czas przebywania w klinice wynosi zwykle 1 dobę.

Wymagane badania do zabiegu:

• morfologia z rozmazem
  • jonogram
  • glukoza na czczo

Na 2 tygodnie przed operacją konieczne jest odstawienie środków przeciwbólowych zawierających kwas salicylowy i leków zawierających aspirynę!

Na miesiąc przed operacją należy maksymalnie ograniczyć liczbę wypalanych papierosów!

Po zabiegu pacjentka ma dreny w ranie przez jedną, maksymalnie dwie doby. W klinice pozostaje przez jedną dobę. Przez minimum tydzień nosi uciskowy opatrunek na twarzy. Część szwów usuwanych jest po sześciu, siedmiu dniach, resztę usuwamy do dwóch tygodni. Na twarzy obrzęk i siniaki utrzymują się do dwóch tygodni.

Ostateczny wygląd twarzy po zabiegu możemy ocenić po około dwóch miesiącach, gdy zniknie całkowicie obrzęk.

Możliwe powikłania występują bardzo rzadko. Należą do nich:

• krwiak rany
  • Najgroźniejszym powikłaniem, które może wystąpić po zabiegu - to uszkodzenie jednej z gałązek nerwu twarzowego.