Redukcja gruczołów piersiowych

"Duży ciężar piersi często powoduje bóle kręgosłupa, pleców oraz skrzywienie kręgosłupa dlatego zabieg zmniejszenia piersi jest konieczny ze względów zdrowotnych…"
Zabieg polega na zmniejszeniu wielkości gruczołu piersiowego i jednoczesne uformowanie kształtu.

Zabieg polega na wycięciu nadmiaru skóry wraz z fragmentem gruczołu oraz wymodelowaniu piersi, aby brodawki i otoczki znalazły się na zaplanowanej wysokości. Rozmiar nowych gruczołów piersiowych jest uzgadniany z pacjentką podczas konsultacji. Chirurg zawsze zaleca rozmiar proporcjonalny do budowy ciała pacjentki. Zabieg ma na celu również zmniejszenie wielkości samej brodawki, która ulega rozciągnięciu wraz z przerostem piersi. W efekcie końcowym piersi są bardziej zwarte, jędrne i położone wyżej.

Należy pamiętać, że usunięcie fragmentu gruczołu może wykluczyć późniejsze karmienie piersią. Zabieg może być połączony z odsysaniem tkanki tłuszczowej z okolic piersi.

Zabieg trwa około 3- 4 godziny.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym.

Czas przebywania w klinice wynosi zwykle 1-2 doby.

Wymagane badania do zabiegu:

• morfologia z rozmazem
  • jonogram
  • glukoza na czczo
  • USG piersi

Podobnie jak po liftingu piersi w pierwszych dniach utrzymuje się ból, który wymaga zastosowania środków przeciwbólowych. Obrzęki i przebarwienia brodawek piersi mogą się utrzymywać do 3-4 tygodni po zabiegu, a przejściowe zaburzenia czucia w obrębie brodawek do 6 miesięcy.

Szwy zdejmuje się zwykle po 14 dniach, a przez 3 miesiące należy ciągle nosić stanik. Przez 2 – 3 tyg. po zabiegu należy ograniczyć aktywność fizyczną, nie wolno podnosić ciężkich przedmiotów, korzystać z sauny i solarium.

Możliwe powikłania występują bardzo rzadko. Należą do nich:

• martwica brzeżna ran